VERSLI MAMA: JAUNOS MAMOS – JŪRATĖ IR VAIDA, SUDOMINUSIOS „VOGUE” IR KURIANČIOS IŠSKIRTINĮ STILIŲ
Sunku patikėti, jog prekės ženklo „Le SLAP” įkūrėjos yra lietuvaitės. Jūratė Juozaitytė-Žadeikienė ir Vaida Vaičiulienė sparčiai keliauja pasaulio pripažinimo link, kuria išskirtinius drabužius ir siūlo originalų stilių visiems. Draugės nuo vaikystės, dabar jau ir mamos, vienareikšmiškai teigia, jog gyvenime trūksta tik laiko, tačiau labai norint – viską įmanoma suderinti. Moterys teigia, jog motinystė yra pats gražiausias dalykas, tačiau didelis noras realizuoti save ir kurti, taip pat yra neatsiejama jų gyvenimo dalis. Tad šiandien kviečiame iš arčiau susipažinti su „Le Slap” prekės ženklo įkūrėjomis ir istorija, kurių kuriami džemperiai pasiekė net patį galingiausią mados žurnalą „Vogue”.
Pradėkime viską nuo pradžių. Kaip kilo idėja pradėti kurti ir siūti moteriškus drabužius? Kas labiausiai įkvėpė viso to imtis?
Jūratė: Esame pažįstamos nuo vaikystės, kartu sėdėjome viename mokyklos suole, augome ir svajojome drauge. Vėliau Vaida išvažiavo mokytis į Angliją, kuriam laikui mūsų keliai išsiskyrė. Tačiau aplinkybės susiklostė taip, jog Vaida keleriems metams buvo grįžusi gyventi į Lietuvą, tada ir pradėjome galvoti, ką galėtume sukurti kartu, „Le SLAP” nėra mūsų pirmas bandymas. Kažkada gaminome rankų darbo žiedus, bet gana greitai pajautėme, kad tai nėra mūsų pašaukimas, norėjosi labiau realizuoti save. Taigi po ilgų svarstymų, bet gana spontaniškai, 2017 metų pavasarį gimė idėja kurti mados prekės ženklą. Tuo metu aš jau buvau 4-erių metukų vaiko mama, o mano partnerė turėjo keturių mėnesių sūnelį. Puikiai supratome mamas ir dirbančias moteris, kadangi buvome abiejų vaidmenyje, supratome, kad būtent laikas yra tai, ko joms labiausiai trūksta. Todėl pradėjome kurti išskirtinio stiliaus drabužius, kuriuos būtų galima lengvai priderinti, kuriant visuomet galvojome ir galvojame apie laiko neturinčias, bet norinčias atrodyti išskirtinai moteris.
Ar mada ir kūryba visada lydėjo Jus? Ką veikėte iki „Le SLAP” atsiradimo?
Jūratė: Visada, mylime madą ir abi tikime, kad mada tai yra dalis meno. Vaida baigė Mados marketingo bakalaurą Londone ir toliau mados pašaukimą tęsė stipriausiuose mados namuose vadovaujačiose pozicijoje, kaip „Burberry”, „Amanda Wakeley” ir „Michael Kors”. O aš visuomet žinojau, kad dirbsiu būtent šioje srityje, kadangi mano mama vadovavo siuvimo fabrikui, tai mada buvo neatsiejama mano gyvenimo dalis nuo mažens. Kai buvau maža, ji siūdavo man sukneles dailiojo čiuožimo pasirodymams, ar įvairioms progoms, o aš stebėdavau ir grožėdavausi visu procesu. Jau nuo septynerių metukų galėjau atskirti medžiagas ir “susigaudydavau” kaip reikia suderinti stilių, nors tais laikais tikrai nebūdavo didelio pasirinkimo, mano laimei tūrėjau vyresnę sesę, iš kurios spintos mane būdavo sunku išprašyti (šypsosi).
Kaip manote, kas yra svarbiausia prieš pradedant kurti nuosavą verslą (idėja, kapitalas, artimųjų palaikymas, asmeninės savybės ar dar kažkas?)?
Kiekvienam asmeniui svarbūs skirtingi dalykai, taip pat, kaip ir kiekvienam verslui. Mūsų atveju buvo svarbu, kad sutapo mūsų gal ne visai sveiko perfekcionizmo lygis, kad sutaptų estetikos samprata, juk kūryboje nėra taisyklių. Taip pat labai svarbu buvo kapitalas, nes be jo nebūtume galėjusios vystyti savo idėjos. Asmeninės savybės kartais pagelbėja, o kartais ir pakiša koją, kadangi abi esame labai valdingos moterys, turinčios savo nuomones (o normalu, kad dviejų, skirtingų asmenybių nuomonės kartais gali ir išsiskirti), tad pradžioje buvo sunku, dabar jau išmokome dirbti viena su kita, nors žinoma, pasitaiko visko, bet taip tik įdomiau. Bendras verslas tikrai gali pakišti koją draugystei, bet kaip sakome, jei nesportuosi – neturėsi raumenų, tad reikia tik šiek tiek daugiau stengtis nei kitiems.
Jūsų TOP džemperio siunčiama žinutė „YA NE GOVORYU PO RUSSKI”. Kodėl būtent toks užrašas? Tikrai nesuprantate rusiškai?
Jūratė: Ši idėja kilo tikrai ne dėl pačios kalbos ar politinio požiūrio į rusiakalbius, pavyzdžiui Vaida laisvai šneka rusiškai, o jos močiutė kitos kalbos ir nemoka. Ši idėja kilo dėl kitų tautybių žmonių požiūrio į lietuvius, ar rusų požiūrio, kad rusų kalbą privalo mokėti visi. Dauguma užsieniečių mus pamatę iš kart sveikinasi rusiškai, po vienos kelionės, kur praktiškai kiekvienas asmuo galvojo, kad esu rusė ir šovė mintis padaryti bliuzonus su tokiu “rėkiančiu” užrašu, nes net pasakius, kad esi iš Lietuvos, vistiek dauguma galvoja, kad tikrai kalbi rusiškai. Mes norėjome aiškiai parodyti, kad vis dėlto ne. Labai džiaugiamės, kad dauguma žmonių supranta sarkazmą, bliuzoną pirkti mėgsta ir patys rusai.
Iš kur semiatės idėjų? Kaip vyksta visa kūryba?
Mes pasaulio vaikai ir įdėjų mūsų galvose visuomet pilna, kartais net pasidaro sunku susikoncentruoti, nes mintys skraido. Mes daug keliaujame, domimės mada, lankomės muziejuose, grožimės architektūra ar gamta, to pasekoje mintys visuomet sukasi mūsų galvose. Pagrindinis darbas kuriant – išsigryninti mintis, apsiskaičiuoti ar apsimokės kurti, viską gaminame Lietuvoje, žinoma, etiškomis sąlygomis, o tai tikrai brangu. Sudėtingiausia – susirasti atitinkamam dizainui tinkamas medžiagas, nes nevisuomet galima rasti tai – ką įsivaizduojame… Vėliau prasideda bendravimas su konstruktoriais, pavyzdžių ruošimas ir tik kai modelis būna „išbaigtas” ir “pratestuotas” paleidžiame jį į gamybą, taigi nuo idėjos iki mūsų produkto – ilgas kelias.
Pasigirkite savo pasiekimais, pavyzdžiui nuo ko pradėjote ir ko pasiekėte, kur esate šiandien. (Papasakokite apie savo pasiekimą, jog Jūsų sukurti džemperiai pasiekė net VOGUE)
Žinoma, pradėjome kaip ir visi – nuo idėjos, bet idėjų turi daug kas, o statistiškai tik vienas procentas jas įgyvendina ir vysto toliau. Tad stengiamės neužmigti ant laurų su greitai iškilusiu mados vardu ir kurti, dalintis, įkvėpti ir siekti tikslų toliau. Šnekant apie Vogue, britiškas Vogue turi specialią sekciją dedikuotą prekiniams ženklams, būtent į ką ir atkreipėme dėmėsį, kai galvojome, kaip Le SLAP‘ui prabilti. Turbūt kodėl norėjome būti būtent Vogue, mados biblijos žurnale, jau sakyti nereikia (šypsosi). Mums labai pasisekė, nes su viena iš Vogue editorių mus suvedė draugė iš Ispanijos. Iš tiesų dar dabar atsimename, koks jaudinantis procesas tai buvo, nežinojome kaip save pateikti, kokie reikalavimai, viskas buvo taip nauja, ar mus priims, bet sulaukėme teigiamo atsakymo. O jau kitą mėnesį, būsime naujame žurnalo ELLE numeryje, su naujausia savo fotosesija istoriniame Anouskos Hempel kurtame viešbutyje BLAKES, fotografuotos garsaus mados fotografo Vitalij Sidorovic.
Esate dviese. Nepaslaptis, jog Jūratė gyvena Lietuvoje, o Vaida Londone, kaip pavyksta suderinti visus darbus? Gal turite pasiskirsčiusios pareigybes? Ar bendras verslas ir atstumas nekenkia draugystei? Kokia jūsų nuomonė?
Jūratė: „FACE TIME” programėlė – čia yra vienas mylimiausių mūsų išradimų. O su juo ir atstumas nėra didelė problema, mes darbo ir ne darbo klausimais bendraujame kiekvieną dieną, o geriausia dalis yra ta, kad kaip meilėje per atstumą, kartais lengviau ir sutarti, kai nesi uždarytas tame pačiame kambaryje. Vaida į susitikimus atskrenda į Lietuvą. Žinoma, ir darbus esame pasiskirsčiusios departamentais, taip pat turime stiprią profesionalų komandą, kuri puikiai išmano savo pareigas ir sutaupo mūsų laiko.
Ar tai, kad esate mamos daro Jus sėkmingesnėmis verslininkėmis? O gal atvirkščiai – tai netgi trukdo?
Būti mama, tai neįkainuojama laimė, o būnant laimingu ir didesni šansai būt sėkmingu. Žinoma, kad turime mažiau laiko nei dirbančios moterys, kurios neturi vaikų, bet ar padarome mažiau? Tikrai ne! Mes išmokome, kaip geriausiai paskirstyti laiką, kaip daryti multi darbus vienu metu, ką prioriterizuoti, kaip susiplanuoti dieną ir visos darbo dienos darbus nudirbti per dvigubai trumpesnį laiką. Aišku, kartais būna sunku, bet tikrai nedrįstume teigti, kad vaikai trukdo dirbti, galbūt pradžioje trukdė nemokėjimas suvaldyti laiko.
Kaip jums sekasi atrasti aukso viduriuką ir rasti laiko darbui, šeimai bei sau? Ar niekas dėl to nelieka nuskriaustas?
Jūratė: Asmeniškai aš, dar neatradau aukso viduriuko, visuomet nukenčia laikas sau, bet neesu iš tų moterų, kurios labai rūpinasi savimi, tik pradedu matyti, kad kuo daugiau metų – tuo labiau reikia keisti savo požiūri, nes kas pasirūpins, jei ne pati. Kol kas mano laikas sau apsiriboja susitikimais su draugėmis, knygų skaitymų ar filmų žiūrėjimu prieš miegą, žinoma, užsuku pasidaryti pedikiūrą, manikiūrą ar į kirpykla, bet man tai kančia, ne laikas sau (šypsosi). Dažniausiai į tokias vietas su manimi keliauja ir kompiuteris su neatsakytais e-laiškais.
Vaida: Laikas sau? Ką tai reiškia? Juokauju. Niekada negalėčiau užsidaryti namie ir tik auginti vaikus, nebūčiau laiminga, o vaikams svarbiausia laiminga, rami mama. Nenoriu užsidaryti namie ir gyventi laukdama kol mano mažyliai užaugs (turiu jau du, vienam du metai, kitam penki mėnesiai), o noriu mėgautis gyvenimu su jais, siekti savo tikslų, realizuoti save tiek šeimoje, tiek versle, nepamiršti vyro, kelionių, draugų, nes myliu žmones. Tad labiausiai kenčia vadinamasis laikas sau, filmus ar serialus žiūriu retai, o visos knygos būna apie verslą, vaikus ar motyvaciją. Planavimo įgūdžiai iš ties sustiprėja ir balansą palaikyti stengiuosi kiekvieną dieną. Ypatingai su vaikais, kai jie du, jiems reikia ir atskiro, ir tik jiems skirto dėmesio.
Kokios mamos esate? Ką mėgstate veikti laisvu laiku kartu su šeima?
Jūratė: Labai sunku pačiai pasakyti kokia esu mama, bet viliuosi, kad savo vaikui – pati geriausia. Mūsų laisvalaikis labai įvairus, bet manau, kad veikiame tą patį, ką ir kitos šeimos. Šie metai mums pirmieji mokykloje, tad per atostogas keliaujame, gana sunku pirmaisiais metais planuotis keliones tik tam tikru laikotarpiu, nes esame gana spontaniški ir ankščiau mėgdavome neplanuotai pabėgti iš Lietuvos. O būnant Lietuvoje laisvo laiko nėra tiek daug, bet kai jo yra tiesiog mėgaujamės, žaidžiame, piešiame, skaitome, žiūrime filmukus, leidžiame laiką gryname ore, einame į kiną, spektaklį ar muziejų.
Vaida: Esu be galo mylinti ir atsidavusi mama, bet ir daug reikalaujanti. Pas mus gyvenime yra visko daug, daug užsiėmimų, daug kelionių, daug maisto, daug juoko, bet ir daug ašarų. Su vyru daug duodame, bet ir daug reikalaujame. Muziejai, kinas, žvėreliai, kartais tiesiog einame pasivažinėti autobusu. Aišku nepraleidžiame progos skaniai papietauti.
Perskaičius šį klausimą į galvą šovė filmukas apie pelytes “Pinky and the Brain”, kiekviename filmuke Pinkis klausia Makaulės: “ką veiksime šiąnakt”, o Makaulė atsako: “tą patį ką ir kiekvieną naktį – bandysime užkariauti pasaulį”. O jei atsakant rimčiau, tai mūsų planas – pasiekti platesnę rinką, kurią įkvėpsime ir padėsime tiek moterims, tiek vyrams realizuoti save per mados prizmę.
Na ir pabaigai, ko norėtumėte palinkėti kitoms veiklioms, galvojančioms apie nuosavą verslą mamoms/ moterims?
Klausyti savo širdies, nes visos esame labai skirtingos, vienos laimingos tampa kurdamos ar turėdamos savo verslą, kitos – dirbdamos kitiems, o dar kitos – besirūpindamos buitimi. Žinome, kad šiuo metu labai madinga būti mama, kuri daro viską, bet patartume nežiūrėti ir nesilygiuoti į tai, ką daro kiti, nes ir taip būti atsakinga mama – didžiausias darbas gyvenime. Svarbiausia tiesiog atrasti, kur slepiasi jūsų pačių laimė.
Daugiau info: https://leslap.com
Facebook: https://www.facebook.com/leslapofficial/
Saunuoles, malonu skaityt!