VERSLI MAMA: JOVITA – „ŠMUTKYNE” NERASITE NEI KORSETŲ, NEI BLIZGUČIŲ
Jovita Ramonaitė atvira, iki verslo idėjos ir įgyvendinimo gyveno emigracijoje ir dirbo eilinius darbus, tačiau gimus sūnui galvoje mintys dėliojosi pačios savaime. Kadangi drabužiai ir savitas stilius lydėjo nuo pat paauglystės, tikslas buvo aiškus – drabužiai moterims. Taip pamažu ir iki šiol auga drabužių butikėlis „Šmutkynas”. Taigi šiandien mūsų verslių mamų rubrikoje pažintis su dar viena nuostabia verslia mama Jovita, kalbamės apie išskirtinį stilių, „Šmutkyno” atsiradimą, motinystę ir ateities planus.
Pradėkime viską nuo pradžių, ar mada ir drabužiai visada lydėjo Jus?
Kaip ir dažna margaitė, moterų drabužiai ir mada mane domino nuo paauglystės. Moteriškumo „geną“ paaštrino faktas, kad augau apsupta trijų seserų ir savo sesers dvynės, su kuria buvome rengiamos vienodomis suknelėmis, nuo ko paauglystėje darėsi „ankšta“. Gatvėje nuolat stebėdavau moterų aprangos stilių, išvaizdą. Visada vertinau jų abiejų derėjimą bei originalumą. Žavėjo ir iki šiol žavi tie moters ir aprangos duetai, kuomet vienas kitą atskleidžia gražiausiomis spalvomis, priverčia atsisukti ir gerėtis aplinkinius.
Kokia veikla užsiėmėte iki “Šmutkyno” atsiradimo? Ar motinystė pastūmėjo keisti veiklą?
Iki „Šmutkyno“ gyvenau emigracijoje, ten, kaip ir dauguma mūsų tautiečių, dirbau paprastus, eilinius darbus. Belaukiant pirmojo sūnaus visų jų atsisakiau. Gimus sūnui, grįžus namo ir “nutilus“ galvoje mintys dėliojosi pačios savaime… Todėl atėjus laikui imtis veiklos, abejonių beveik nekilo. Artimųjų palaikymas suteikė dar daugiau ryžto.
Kodėl būtent drabužiai moterims?
Kodėl būtent drabužiai moterims? Todėl, kad tai neatsiejamas duetas. Ir tenesupyksta itin protingos moterys, kurios mano, jog drabužiai ir stilius – tėra tuštybės ženklas, aš žaviuosi, kai dera viskas – vidinis, išorinis grožis bei moters charakteris, kurį aš vadinu „stiliumi”.
Papasakokite plačiau, kokiais drabužiais Jūs prekiaujate? Kokios Jūsų klientės?
Rūbai, kuriais prekiauju, žinoma nėra visų moterų skoniui, nes visos mes uniklios. Tai nėra nei vienetiniai, nei daugiatūkstantinės serijos gaminiai, tačiau jais aš stengiuosi atskleisti tam tikro stiliaus moterų grožį. Mano pirkėjos – stilingos, madingos, bet itin vertinančios patogumą ir minimalizmą, todėl „Šmutkyne“ nerasite nei korsetų, nei blizgučių.
Ar galima išgyventi iš nuosavo verslo, ar vis dėlto būtina dirbti ir samdomą darbą? Kokia Jūsų nuomonė?
Išgyventi is nuosavo verslo, žinoma, galima, tik tam reikia kantrybės, tikėjimo ir meilės tam, ką darai – ir nuoseklaus darbo. Visa tai atneša ir grąžą, emocine ir finansine prasme.
Esate mama, kaip suderinate laiką sau, šeimai, darbui?
Laiką šeimai, darbui, vaikams visada bandome padalinti proporcingai. Kol vaikai darželyje – visa galva pasineriu į „šmutkes“. Kai jie grįžta, tenka dalintis per pusę (šypsosi). Visgi šia prasme, nuosavas verslas turi daugiau privalumų nei trūkumų. Kadangi vyras taip pat savo darbotvarkę deliojasi pats – randame visiems geriausius sprendimus. Svarbu neturėti griežto grafiko, nes ir gyvenimas nėra toks tikslus, kokio norėtųsi.
Kokie Jūsų ateities planai?
Artimiausioje ateityje – malonūs naujų namų kūrimosi darbai. Tai užima daug vietos galvoje ir darbuose. Kai visi daiktai ras vietą namuose, tuomet pagrindiniu tikslu, po vaikų, taps „Šmutkynas“. O jis pamažu jau išauga iš dabartinio savo „rūbo“, tačiau apie tai – ateityje. Svajonės mėgsta paslaptis (šypsosi). Svarbu – jų nepamiršti.
Kviečiame apžiūrėti iš arčiau: https://www.facebook.com/smutkynas/